Lejebetingelser

Hos Fair Fashionista kan du leje både med abonnement og uden abonnement. Udlejningsperioden uden abonnement er 14 dage.

Kun myndige privatpersoner over 18 år kan leje tøj hos Fair Fashionista.

Vi modtager de mest almindelige kreditkort, og vi anvender Stripe til at tage imod betalinger. Du kan læse mere om dette i vores handelsbetingelser, som du finder her.

Har du et abonnement betaler du for lejen med dine Points.

Returnering af varer

Lejeaftalen uden abonnement indgås for 14 dage ad gangen. Lejeperioden starter 3 dage efter at vi har afsendt din bestilling. Det du har lejet skal returneres ved lejeperiodens udløb. Den dato, hvor du senest skal indlevere pakken med varer der skal sendes retur, er noteret i ordrebekræftelsen. Det er dit ansvar at de returnerede varer leveres tilbage rettidigt. 

De lejede ting leveres hjem til dig i en specialdesignet forsendelsestaske. Den taske skal du også anvende, når tøjet skal returneres. Bortkommer tasken betales et erstatningsgebyr på 300kr.

Blev din bestilling sendt i en anden type emballage sørger vi for at vedlægge returemballage. 

Du skal anvende det returlabel, der er vedlagt din ordre, når du skal sende de lejede varer tilbage. 

Du må gerne returnerer varerne før tid, men tidlig tilbagelevering giver ikke ret til afslag i prisen. 

Har du et abonnement, kan du beholde det du har lejet så længe du vil (så længe du har et gyldigt abonnement). 

Lejer du uden abonnement, og ønsker du at forlænge lejeperioden, så send os en mail, så vi kan sende dig et betalingslink og forlænge lejeperioden.

Fortrydelsesret

Vær opmærksom på at fortrydelsesretten i henhold til gældende lovgivning ikke gælder lejede produkter. Når det så er sagt, så vil vi gerne have at du skal være glad for din bestilling og for din oplevelse som kunde hos os, så ønsker du ikke at modtage eller benytte en allerede afgivet bestilling, så send os en mail:

[email protected]

Hvis du ikke kan passe det, som du har lejet, så kan du indlevere det for returnering indenfor 48 timer (gælder kun tøj) og få lejebeløbet fratrukket fragt refunderet. 

Forsikring

Der indgår forsikring mod mindre skader på det lejede indenfor rimelighedens grænser. Vi vil have, at du skal kunne anvende tøjet som om det var dit eget, uden at være bange for at blive erstatningspligtig, hvis du fx. kommer til at spilde vin på en kjole. Vi ved også godt, at lynlåse nogle gange går i baglås og at knapper falder af, så det behøver du heller ikke at bekymre dig om. Hvis vi derimod ser et mønster af gentagen grov uagtsomhed eller bevidst skadegørelse, forbeholder vi os retten til at opkræve erstatning på et beløb modsvarende varens salgspris (prisen, der står angivet over prisen for at leje). Vi forbeholder os også retten til at blokere dig fra leje tøj hos os igen.

Specielt for børnetøj

Vi har fuld forståelse for, at det kan gå vildt til, når man har det sjovt, og den forsikring der er inkluderet i udlejningsprisen for børnetøj er derfor også mere omfattande. Overordnet set gælder de samme regler mht. bevidst skadegørelse og grov uagtsomhed, men så længe du passer på tøjet, som om det var dit eget og fx. ikke sender dit barn afsted på spejderlejr i den lejede Burberry-kjole, så er vi meget large med hensyn til hvornår vi vil kræve erstatning for børnetøj. 

For både børnetøj og voksentøj bedes du tage kontakt med kundeservice, hvis noget går i stykker eller ikke kan leveres tilbage i samme stand som det blev modtaget. 

Reklamationsret

Lever din bestilling ikke op til dine forventninger kan du altid kontakte vores kundeservice: [email protected]

Vi gør dog opmærksom på at vores udlejningsvarer kan have mindre slitage forbundet med almindeligt brug, og at vi desværre ikke kan modtage reklamationer angående dette. Har udlejningsvarerne mere slitage end hvad man burde kunne forvente, fremgår dette af varebeskrivelsen.